Joissakin yhdistyksissä somen käyttöä vielä harkitaan. Tässä muutamia syitä, miksi se kannattaa.


Se on ilmaista tai hyvin edullista. Joissakin yhdistyksissä käytetään yhä tuloihin nähden merkittäviä summia jäsenkirjeiden postittamiseen
ja paperisiin jäsenlehtiin.

Somessa tavoittaa uusia ihmisiä helposti sen sijaan, että aina kysellään väkeä samoista pienistä ympyröistä.

Yhdistyksen passiiviset rivijäsenet, entiset jäsenet, jäsenten kaverit ja muut lähistöllä hengaajat voivat olla somessa oivallisia
tiedonlevittäjiä, kun yhdistys ilmoittelee toiminnastaan. Vaikka he itse eivät ryhtyisi aktiivisiksi toimijoiksi, heidän kauttaan voi löytyä kultakimpaleita.

Kaikki jäsenet eivät asu lähellä tai ehdi aina paikalle. Somessa voisi nähdä helposti, mitä on meneillään.

Pienemmässä yhdistyksessä ei tarvitse osata kaikkia someniksejä eikä tehdä päivityksiä jatkuvasti. Hyötyä ja hyviä puolia voi saada
vähemmälläkin.

Lue myös Viestintä-Pirittan bloggaajan Susanna Koiviston kandidaatin tutkielmasta Sosiaalinen media toiminnan tukena suomalaisella järjestökentällä.
Tutkielma on tehty Tampereen yliopiston Journalistiikan ja viestinnän tutkinto-ohjelmaan.

Kotisivut yrityksille: Mainostoimisto Kompassi